Παρασκευή 11 Απριλίου 2008

ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ-ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

Με αφορμή την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας που αναφέρεται στην επιμόρφωση το Δ.Σ. του Συλλόγου μας διατυπώνει μερικά ερωτήματα που αφορούν στη διαδικασία και διατυπώνει ορισμένες επισημάνσεις επί της ουσίας.


Α. Ερωτήματα επί της διαδικασίας
Με ποιο τρόπο διασφαλίζεται ότι οι προτάσεις που θα διατυπώσουν οι Σύλλογοι Διδασκόντων θα προωθηθούν ακέραιες προς το Υπουργείο χωρίς αναδιατυπώσεις, περικοπές και αποσιωπήσεις;
Με ποιο τρόπο διασφαλίζεται ότι οι προτάσεις, αφού φτάσουν στο Υπουργείο, θα ληφθούν σοβαρά υπόψη και δε θα αποτελέσουν νομιμοποιητικό άλλοθι μιας έτσι κι αλλιώς αποφασισμένης επιμορφωτικής πολιτικής;
Γιατί δεν υπάρχει επίσημη ενημέρωση από το ΥΠ.Ε.Π.Θ. για τις ενέργειες που έχει κάνει το τελευταίο διάστημα γύρω από τα ζητήματα της επιμόρφωσης, ώστε να είναι γνωστό στους συλλόγους διδασκόντων το πλαίσιο στο οποίο προτίθεται να κινηθεί;
Γιατί το ΥΠ.Ε.Π.Θ. δε διατυπώνει ρητά τις προθέσεις και τις επιδιώξεις του στο συγκεκριμένο ζήτημα; Γίνεται ουσιαστικός διάλογος χωρίς ειλικρίνεια;
Γιατί το ΥΠ.Ε.Π.Θ. δεν λαμβάνει υπ’ όψιν του τις εδώ και χρόνια διατυπωμένες αντιλήψεις και προτάσεις του εκπαιδευτικού κινήματος;
Γιατί τα χρονικά περιθώρια στα οποία ορίζεται να διατυπωθούν οι προτάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων είναι τόσο περιορισμένα; Γίνεται ουσιαστική συζήτηση εντός ολίγων ημερών;
Από τα παραπάνω ερωτήματα γίνεται φανερό ότι οι τρέχουσες διαδικασίες διαλόγου αποτελούν νομιμοποιητικές τελετουργίες.


Β. Επισημάνσεις επί της ουσίας
Η επιμόρφωση πρέπει να τελείται υπό δημόσιο έλεγχο και διαχείριση και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να συνδέεται με οποιουδήποτε είδους επιχειρηματική δραστηριότητα ή να διενεργείται από ιδιωτικούς φορείς. Σε διαφορετική περίπτωση η παιδεία θα απομακρυνόταν από το δημόσιο χαρακτήρα της και θα συνδέονταν με ιδιοτελείς και ανεξέλεγκτους σκοπούς.
Η επιμόρφωση πρέπει να είναι απαλλαγμένη από οποιαδήποτε διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων. Κάτι τέτοιο θα την αφυδάτωνε τη μορφωτική της διάσταση και θα τη μετέτρεπε σε κυνήγι χαρτιών, τίτλων και βαθμών.
Οι επιμορφωτικές διαδικασίες πρέπει να προτείνονται, να επιλέγονται και να ελέγχονται από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Αυτό καταρχήν σημαίνει ότι δεν μπορεί να είναι η επιμόρφωση υποχρεωτική διαδικασία που την αποφασίζει κάποιος έξω από το εκπαιδευτικό σώμα. Η επιμόρφωση μπορεί να γίνει μόνο με ελεύθερη επιλογή του εκπαιδευτικού από πλήθος προσφερόμενων επιλογών για τις οποίες έχει διατυπώσει γνώμη και τις έχει συνδιαμορφώσει. Εδώ πρέπει να επισημάνουμε την ανάγκη να ενισχυθεί η διετής μετεκπαίδευση έτσι ώστε να γίνει δικαίωμα όλων των εκπαιδευτικών που το επιθυμούν. Πέραν της μετεκπαίδευσης οι υπόλοιπες βραχύχρονες επιμορφωτικές διαδικασίες πρέπει να γίνονται σε μικρά τμήματα, με άδεια του εκπαιδευτικού και χωρίς να καταστρατηγούνται οι δοσμένες εργασιακές σχέσεις. Η εμπειρία της εξομοίωσης έδειξε ότι η έλλειψη ελέγχου εκ μέρους των εκπαιδευτικών μπορεί να επιτρέψει πρακτικές που όχι μόνο υποσκάπτουν την ποιότητα της μορφωτικής διαδικασίας αλλά δοκιμάζουν ακόμα και την αξιοπρέπεια μας.


Με βάση τα παραπάνω το Δ.Σ. του Συλλόγου μας:
Α.
Καλεί τους Συλλόγους Διδασκόντων να τοποθετηθούν στο ζήτημα της επιμόρφωσης προβάλλοντας τις συλλογικές μας θέσεις και να μην μπουν στη διαδικασία συζήτησης του πλαισίου που οριοθετεί το ΥΠ.Ε.Π.Θ. για να νομιμοποιήσει τις προσχεδιασμένες στοχεύσεις του.
Β. Καλεί τους Συλλόγους Διδασκόντων να αποστείλουν το κείμενο των προτάσεών τους στο Σύλλογο των εκπαιδευτικών, ώστε να συγκεντρωθούν όλες οι προτάσεις των εκπαιδευτικών και να διασφαλιστεί το περιεχόμενο τους.
Γ. Ζητά από τους Σχολικούς Συμβούλους, μετά το τέλος της διαδικασίας, να κοινοποιήσουν στο Σύλλογό μας αλλά και στους Συλλόγους Διδασκόντων το τελικό κείμενο που θα αποσταλεί προς το ΥΠ.Ε.Π.Θ.
Δ. Ζητά από το Υπουργείο να ανακοινώσει τις προτάσεις που κατατέθηκαν και τον τρόπο με τον οποίο θα τις αξιοποιήσει.

Δεν υπάρχουν σχόλια: