Πέμπτη 20 Μαρτίου 2008

ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΑ


Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η ημερίδα-συζήτηση για τα νέα βιβλία την Κυριακή 16 Μαρτίου στο 1ο Δημ. Σχολείο Δραπετσώνας που διοργάνωσε ο σύλλογος μας με τους συλλόγους γονέων.
Στη συζήτηση συμμετείχαν πολλοί γονείς και εκπαιδευτικοί οι οποίοι εξέφρασαν την αγωνία τους για τα νέα βιβλία και τόνισαν μεταξύ των άλλων ότι οι υποδομές των σχολείων, ο περιορισμένος χρόνος που έχουν οι εκπαιδευτικοί, ο μεγάλος αριθμός μαθητών στις τάξεις, η υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων αποτελούν ανασταλτικούς παράγοντες για την αφομοίωση της ύλης από τους μαθητές.
Στα συμπεράσματα αυτά κατέληξαν εκπαιδευτικοί και γονείς με την επισήμανση ότι η ειλικρίνεια μεταξύ γονέων και δασκάλων και η κοινή πορεία του συνδικαλιστικού κινήματος των δασκάλων με τους γονείς μπορεί να δώσει λύση στα προβλήματα.

Για τα συμπεράσματα της ημερίδας αναφέρθηκε με ρεπορτάζ η εφημερίδα το Βήμα.
Δυσνόητα τα νέα βιβλία για τους μαθητές του δημοτικού
(Πηγή: Βήμα 18/03/2008)
Τα συμπεράσματα ημερίδας που έγινε στον Πειραιά και όπου συμμετείχαν εκπαιδευτικοί και γονείς
ΝΟΤΑ ΤΡΙΓΚΑ

Oι ελλείψεις σε υποδομές στα σχολεία καθώς και ο περιορισμένος χρόνος που έχουν οι εκπαιδευτικοί στη διάθεσή τους αποτελούν ανασταλτικούς παράγοντες για την αφομοίωση της ύλης των νέων βιβλίων από τους μαθητές των δημοτικών σχολείων.
Επίσης, το πνεύμα των νέων βιβλίων ευνοεί τους μαθητές που προέρχονται από τα υψηλά κοινωνικά στρώματα και μπορούν να βοηθηθούν υλικά και πνευματικά από το οικογενειακό τους περιβάλλον, με αποτέλεσμα να υπάρχει ο κίνδυνος να δημιουργηθούν στο μέλλον μαθητές δύο ταχυτήτων.
Στα συμπεράσματα αυτά κατέληξαν εκπαιδευτικοί και γονείς στο πλαίσιο ημερίδας που έγινε την περασμένη Κυριακή στον Πειραιά με θέμα τα νέα βιβλία του δημοτικού.
Ειδικότερα, όπως επισημάνθηκε, με τις υπάρχουσες υποδομές οι καινοτομίες των νέων βιβλίων γίνονται «κενοτομίες». «Τα περισσότερα παιχνίδια που προτείνονται στα νέα βιβλία είναι κατασκευασμένα κατά βάση για μικρές ομάδες 10-12 παιδιών» σημείωσε χαρακτηριστικά ο εκπαιδευτικός κ. Στ. Μαρίνης. Και προσέθεσε: «Αυτή η δυνατότητα προϋποθέτει τάξεις μεγάλες, με μεγάλο αριθμό θρανίων και μικρό αριθμό μαθητών, οι οποίοι μετακινούνται από τις θέσεις ατομικής εργασίας στις αντίστοιχες ομαδικής.
Ωστόσο το υπουργείο Παιδείας είναι ανυποχώρητο στο αίτημα της μείωσης του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα και δεν διστάζει να προχωρήσει σε “καινοτομίες” που έχουν ως βασική προϋπόθεση τη μείωση αυτή». Οπως επισημάνθηκε, η έλλειψη της κατάλληλης υλικοτεχνικής υποδομής (κτιριακά προβλήματα, έλλειψη εποπτικών μέσων, ανυπαρξία ειδικών αιθουσών, διπλές βάρδιες σχολείων) δεν βοηθά στη διεύρυνση των δραστηριοτήτων σε κάθε μάθημα ώστε να τονωθεί το ενδιαφέρον των παιδιών, να αισθάνονται τον χώρο του σχολείου οικείο, να νιώθουν ότι αποτελούν μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Οι εκπαιδευτικοί ανέφεραν ακόμη ότι η μία διδακτική ώρα δεν αρκεί για να καλυφθούν οι ανάγκες της διδασκαλίας των μαθημάτων με τα νέα βιβλία. Στα μαθηματικά, π.χ., σημείωσε ο κ. Μαρίνης, στην αρχή κάθε μαθήματος οι μαθητές προσπαθούν να απαντήσουν σε ερωτήσεις που υπάρχουν στο βιβλίο τους ατομικά ή ομαδικά. Στη συνέχεια παρουσιάζουν και συζητούν στην τάξη τα συμπεράσματά τους. Ο δάσκαλος αξιοποιεί όσα ακούστηκαν και «ενοποιεί», «ανακεφαλαιώνει» και «επισημοποιεί» τη νέα γνώση. Για το τελευταίο αυτό και σημαντικό στάδιο έχουν απομείνει μόλις 10-15 λεπτά, τα οποία φυσικά δεν αρκούν.

Δεν υπάρχουν σχόλια: